#7: ♥ What's friendship? ♥

2/28/2016

,,Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela"

(~Antoine de Saint-Exupery)


♥ HEI ♥


Jak możecie wywnioskować z tytułu, dzisiaj napiszę trochę o przyjaźni. Myślę, że ta tematyka zawita tutaj jeszcze nie raz, a posty z nią związane będą pojawiać się stosunkowo często :)

Dlaczego?

Bo uważam, że przyjaźń jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu człowieka, więc warto coś o niej pisać!

Wszystko, co pojawi się w tym poście jest oczywiście moją opinią, na której nie musicie się wzorować, ale mam nadzieję, że to, czym się z Wami podzielę jakoś na Was wpłynie i choć odrobinę zmieni Wasz sposób myślenia (oczywiście jeśli jest inny nić mój).
 

Czym tak właściwie jest przyjaźń? - odpowiedzi na to właśnie pytanie poświęcę dzisiejszy post.

Jeśli miałabym stworzyć jakąś ogólną definicję przyjaźni brzmiałaby ona jakoś tak:

Przyjaźń jest relacją łączącą dwóch ludzi (no nie koniecznie dwóch, może być ich w sumie więcej). Jest to bardzo silna więź, która jest w stanie przetrwać wiele prób i pomimo wszelkich kłótni, czy mniejszych sprzeczek wciąż pozostaje nieprzerwana. Polega ona na całkowitym zaufaniu i szczerości obu stron, a także wzajemnej pomocy i bezinteresowności.


Uważam jednak, że nie da się w pełni dobrze zdefiniować przyjaźni, ponieważ wszyscy ludzie się od siebie bardziej, czy mniej różnią i będą w inny sposób pokazywać że dana osoba jest dla nich ważna.

Najistotniejsze moim zdaniem jest po prostu to, alby osoby które się przyjaźnią były dla siebie na wzajem ważne i mogły być w 100% sobą przy tej drugiej osobie.


Są przyjaźnie, w których obie osoby są dla siebie aż przesadnie miłe, a są również i takie, gdy cały czas po sobie cisną, ale jedno jest pewne - jeżeli jest to prawdziwa przyjaźń - nigdy w potrzebie nie zostaniesz sam!


Ja wierzę w prawdziwą przyjaźń. Wierzę w to, że osoby które uważane są przeze mnie za przyjaciół na prawdę nimi są. Nie mam żadnych podstaw do tego, aby myśleć inaczej! Moja przyjaźń z tymi osobami przeszła już wiele prób i ze wszystkich wyszła zwycięsko.

A Wy - wierzycie w prawdziwą przyjaźń? Macie swoich przyjaciół?



kapelusz | H&M
kurtka | sh
sweter | Diverse
spódniczka | House


You Might Also Like

59 comment

  1. Cudowny cytat, zdjęcia są niesamowite. Tak, to prawda... Bez moich przyjaciół nie byłabym taka, jaka jestem.
    Oby takich wpisów było coraz więcej. Uwielbiam Twojego bloga!
    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku! Dziękuję ślicznie ^-^ Z pewnością pojawi się więcej tego typu wpisów :)

      Usuń
  2. Prawdziwa przyjaźń jest bardzo ważna i wierzę, że istnieje. Ale dla mnie i tak zawsze na 1 miejscu jest rodzina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więź w rodzinie jest przeważnie silniejsza, bo jednak więzy krwi też coś dla nas znaczą, ale pomimo tego ja kocham swoich prawdziwych przyjaciół jak rodzinę :) Więc dla mnie jest to chyba na równi (chociaż sama do końca nie wiem, bo człowiek nigdy nie zna siebie do końca) :)

      Usuń
  3. Jesteś śliczna! Oczywiście, że wierzę w przyjaźń. Nie wiem co bym zrobiła bez moich ukochanych przyjaciółek. Są one jedną z najważniejszych rzeczy w moim życiu.

    hellomyflower.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia są świetne <3 Tak, wierzę w prawdziwą przyjaźń :D
    Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i zapraszam ponownie^^ :D
    http://www.mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uważam, że przyjaźń jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu człowieka. :)

    Pozdrawiam i zapraszam :)

    http://five-souls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajna stylizacja :)

    to strasznie przykre, ale chyba nie mam takiej osoby którą nazwę dobrym przyjacielem. Bardzo dobre koleżanki mam, ale przyjaciel to mocne słowo i trzeba być ostrożnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo Ci współczuję. Ja na szczęście jestem w 100% pewna mojej przyjaźni!

      Usuń
  7. Zestaw świetny, podoba mi się spódnica :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowny kapelusz ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście, że wierzę w prawdziwą przyjaźń! Mogę powiedzieć, że miałam takie dwie przyjaźnie. Po prostu los tak chciał i nasze drogi się rozeszły. I tutaj wiele osób mówi, że to nie była prawdziwa przyjaźń, bo już nie trwa. Dla mnie to nie prawda. To ja wiem co czułam do moich przyjaciół, i ja wiem jakie ogromne znaczenie te osóbki miały w moim życiu. Według mnie nie ważne czy przyjaźń nadal trwa czy już się zakończyła, ale mogła być prawdziwa.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także uważam, że taka przyjaźń mogła być prawdziwa! Chcę nawet kiedyś napisać post na ten temat ^-^

      Usuń
  10. Mam dobrych, prawdziwych przyjaciół, ale odkąd jesteśmy dorośli, widzimy się i rozmawiamy coraz rzadziej... :( Po prostu brakuje nam na to czasu. A dodatkowo każde z nas mieszka w innej miejscowości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety obawiam się, że ze mną może być podobnie, gdy będę już studiować (jeśli dostanę się tam gdzie planuję), ale wierzę, że mimo wszystko nasza przyjaźń przetrwa :)

      Usuń
  11. zgadzam się, przyjaźń jest bardzo ważna :)
    mój blog
    konkurs fotograficzny

    OdpowiedzUsuń
  12. świetnie wychodzisz na zdj! ładny kapelusz :D
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Uważam podobnie jak Ty, przyjaźń jest bardzo ważna w życiu człowieka, a dla mnie w sumie najważniejsza. Chyba nie przesadzę mówiąc, że poszczęściło mi się w tej sprawie. Uwielbiam swoich przyjaciół i nie wymieniłabym ich na innych. Przyjaciele są w pewnym sensie częścią nas samych ;)
    Pozdrawiam :)
    worldofloverance.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również myślę, że mi się baaardzo poszczęściło w sprawie przyjaźni ^-^

      Usuń
  14. Przyjaźń jest bardzo ważna :). Sama nie wiem czy mam przyjaciół - niby tak, a czasem nie bardzo się tak zachowują.

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś na pewno nadejdzie jakiś moment, który pozwoli Ci zweryfikować, czy na prawdę są Twoimi przyjaciółmi.

      Usuń
  15. bardzo podoba mi się stylizacja ;) chociaż ja boję się nakładać kapelusze ;) wydaję mi się że jestem w nich jeszcze wyższa :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah ja za to bardzo chciałabym być wyższa niż jestem, ale przez ostatnie 3 lata urosłam ok. centymetra lub dwóch, więc raczej nie mam co liczyć na mój wymarzony wzrost 173cm.

      Usuń
  16. przyjaźń jest chyba najcenniejsza ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze jest mieć takiego prawdziwego przyjaciela! :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  18. Ślicznie wyglądasz , super stylizacja ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. według mnie prawdziwa przyjaźń to taka , że d=ufasz danej osobie i wiesz, że możesz jej powiedzieć absolutnie wszystko a ona cię zrozumie... I jeny cieszę, sie ze mogę mieć kilku zaufanych przyjaciół
    MagFaMro

    OdpowiedzUsuń
  20. Dokładnie zdefiniowałaś moje zdanie na ten temat ;) Świetne zdjęcia! Sama mam przyjaciół, może nie jest ich wiele ale wiem że mogę im zaufać :D

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość nie jest ważna ^-^ Także nie mam wielu przyjaciół, ale wiem, że Ci prawdziwi najwspanialsi ludzie na świecie!

      Usuń
  21. Ja osobiście wierze w przyjaźń. Jestem teraz w takiej sytuacji akurat, że nie wiem czy lepiej byłoby zakończyć znajomość czy dalej w tym wszytkim siedzieć? Od jakiegoś czasu nie czuje się dobrze w towarzystwie tej osoby, jest tak sztywno i bardzo nieswojo. Bardzo się różnimy i nie potrafimy się dogadać. Jak myślisz? Czy dać sobie jeszcze kolejna szanse(były już ich chyba ze 100), czy lepiej zakończyć to wszystko? Mam nadzieje ze znajdziesz chwile czasu i odpowiesz na mój komentarz. Pozdrawiam i obserwuje. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję ci bardzo takiej sytuacji. Sama nie wiem do końca, co zrobiłabym na twoim miejscu, ale myślę, że powinnaś zastanowić się nad tym, dlaczego teraz nagle dogadujecie się gorzej i to przeanalizować.
      W każdym razie jeżeli ta osoba jest dla ciebie ważna, a ty dla niej to jak dla mnie powinnyście/powinniście dać sobie jeszcze jedną szansę, ale próbować coś zmienić :) jeżeli chciałabyś pogadać, to możesz napisać na ig: _misio_ lub ewentualnie na maila: yozizira@gmail.com

      Usuń
  22. Masz takie genialne zdjęcia, a ten kapelusz jest świetny.
    Zapraszam do siebie http://worldbyjulie.blogspot.com/ Jak ci się spodoba to zaobserwuj. ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam kilka przyjaciółek, które jeszcze mnie nie zawiodły. Warto mieć przyjaciół bo bez nich życie było by ciężkie bo moglibyśmy zostać sami

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :) Fajnie, że masz kilka przyjaciółek, miejmy nadzieję, że nie będą zawodzić cię w dalszym ciągu!

      Usuń
  24. Też uważam że przyjaźni nie da się w pełni zdefiniować :)
    Śliczne zdjęcia i kapelusz :D Uwielbiam kapelusze.
    P.S. Mam małe pytanko: jaka to czcionka z pierwszego zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Gdzie znajdziesz tą czcionkę napisałam już u Ciebie ^-^ Co prawda chciałam, żeby była ona poniekąd jakimś "znakiem" mojego bloga, ale że jest ogólnie dostępna, to mogę powiedzieć tylko, że miło mi, że Ci się spodobała i być może użyjesz jej u Siebie <3

      Usuń
  25. hahha zgodzę się z tym, że nie raz jest się przesadnie miłym a nie raz się hejtuje ale przyjaciel to ten który nie zostawi cię samego ..
    bardzo fajny post bo super masz przemyślenia i pięknie to ubierasz w zdania :)
    post też jest estetyczny i wizualnie dopięty na ostatni guzik dzięki zdjęciom które też są doskonałe ! :)

    w wolnej chwili zapraszam do siebie http://modnemadam.blogspot.com/2016/03/calvin-klein.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Każdy widzi przyjaźń inaczej, ja natomiast w większości zgadzam się z Twoimi poglądami. Mam przyjaciela, może nawet dwóch, aczkolwiek nie spotkałem jeszcze w 100% bratniej duszy (Jeżeli chodzi o płeć męską), mam nadzieję że kiedyś mi się to uda /Mikołaj

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyjaźń jest bardzo ważna. Przyjaciele mogą we wszystkim pomóc.
    Pozdrawiam
    szalonaa-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja wierzę w przyjaźń, jednak mimo wszystko doświadczyłam tej fałszywej przyjaźni i doświadczam tej prawdziwej. To jest tak jakby powiedzieć tej osobie "jestem chora na schizofrenię." Wydaje mi się, że prawdziwy przyjaciel to zaakceptuje, ba nawet zapyta się, jak mam Ci pomóc, co mam zrobić, by Cię nie denerwować. Fałszywy przyjaciel po prostu się odsunie twierdząc, że on nie będzie się z Tobą w tym gównie babrał. Miałam dwa ataki paniki, będąc na domówce u mojego kumpla. Jeden raz założyłam buty i po prostu wyszłam na zewnątrz, ponieważ poczułam, że muszę uciec. I to wcale nie jest tak, że przestali mnie do siebie zapraszać. Tyle, że ja na schizofrenie nie cierpię ;). W moim przypadku jest to CHAD. Wierzę w przyjaźń, nawet damsko-męską, pomimo, iż przez tą wiarę już zdążyłam się przejechać. W moim przypadku powodem może być jeszcze to, że od zawsze spędzałam czas z chłopakami. Bieganie z pistoletami na kulki i zabawa w bazy <3. Poza tym moi przyjaciele są jak rodzina, znają mnie chyba na wylot i bez problemu potrafiliby dopasować różne moje zachowania do sytuacji, z resztą w moim przypadku jeszcze jest tak, że moim najlepszym przyjacielem jest mój chłopak - Mikołaj.

    Prowadzę blog, który pomaga mi w walce z moją chorobą, jaką jest CHAD. Jest to moja osobista forma terapii.
    www.tylko-szum.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Swietny post! Definicja poprostu idealna :3

    http://alexaytkanal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ślicznie wygladasz ! A jeżeli chodzi o przyjaźń to jest to jedna z ważniejszych wartości !

    OdpowiedzUsuń
  31. Super zdjęcia!
    Przyjaźń jest najważniejsza! :)

    Mój blog: niezwyklezyciesamotnejdziewczyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Oczywiście, że wierzę w prawdziwą przyjaźń. Niestety moja okazała się być tą fałszywą. Robiłam wszystko, ale mimo to byłam traktowana bardzo przedmiotowo. Jestem jednak duma z siebie, ponieważ w końcu zakończyłam tę 'przyjaźń'. Teraz jedynym, prawdziwym przyjacielem jest mój chłopak.
    Prześliczne zdjęcia:)

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  33. Oczywiście, że wierzę w prawdziwą przyjaźń. Niestety moja okazała się być tą fałszywą. Robiłam wszystko, ale mimo to byłam traktowana bardzo przedmiotowo. Jestem jednak duma z siebie, ponieważ w końcu zakończyłam tę 'przyjaźń'. Teraz jedynym, prawdziwym przyjacielem jest mój chłopak.
    Prześliczne zdjęcia:)

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało Ci się zakończyć tą "przyjaźń" :) Ważne jest jednak, aby takie toksyczne (nie wiem, jak było dokładnie w Twoim przypadku ;p) relacje zakańczać, bo później może się to bardzo negatywnie na nas odbić, tak w każdym razie myślę.

      Usuń
    2. I fajnie, że Twój chłopak, jest dla Ciebie prawdziwym przyjacielem :)

      Usuń
  34. Świetny post, mi zawsze pomagaja przyjaciółki reszta to koledzy i koleżanki. Szkoda tylko, że niektórzy nie odróżniają przyjaźni od koleżeństwa...
    http://blackcares.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Przyjaźń jest zdecydowanie jedną z najważniejszych "rzeczy" (?) w życiu człowieka :) Świetne zdjęcia! :)

    http://ab-photographs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Super post! Warto pamiętać, że prawdziwa przyjaźń przetrwa wszystkie trudności. Świetny blog i śliczne zdjęcia :)
    Zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Przyjaźni takich prawdziwych trudno jest znaleźć w tycb czasach

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniały post, zdjecia świetne!
    http://pervmonday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny look ;)
    http://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ nie bawię się w obs za obs itp., więc nawet nie pytaj - i tak nie odpowiem, a tylko mnie zniechęcisz ♥
♥ zostaw w komentarzu link do siebie, jeśli twój blog mnie zainteresuje, to zostanę u Ciebie na dłużej! ♥
♥ staram się odwiedzić każdy blog/kanał na yt, który zostawiliście w komentarzu ♥
♥ każdy komentarz odnoszący się do posta jest dla mnie motywacją do dalszego pisania ♥

Translate

Szukaj na tym blogu

Popular Posts

Subscribe