#27 SKAM - jaki jest jego fenomen?

2/11/2017

Hej Misie!



Niestety nie udało mi się dodać nic wcześniej, bo przez codzienne kilkugodzinne zajęcia na balecie byłam wykończona, a wiadomo - raz na jakiś czas trzeba się jeszcze z kimś spotkać, żeby nie zabić całkowicie życia towarzyskiego...
Po prostu tak wyszło.
Ok, ok - przepraszam
 W każdym razie jak myślicie - co najlepiej zrobić gdy wraca się do domu i wręcz pada na twarz?

Tak - jest wiele opcji.
Ostatnio jednak u mnie padło na seriale.
Gdy akurat skończyłam fantastyczne Breaking Bad, pewna osoba poleciła mi SKAM - o zupełnie innej tematyce i w totalnie inny stylu. Mimo wszystko byłam tak zainteresowana, że musiałam oglądnąć chociaż 'pierwszy odcinek' i oczywiście skończyło się na pierwszym sezonie około 4 w nocy, gdy wstać musiałam o 7...

To już chyba mówi samo za siebie - serial jest wciągający. (Po oglądnięciu całości mogę jednak uznać, że pierwszy sezon był najgorszy. Może nawet nie tyle co najgorszy, a po prostu najmniej ciekawy.)

Co w takim razie czyni SKAM tak DOBRĄ produkcją?

Myślę, że przedstawienie w maksymalnie naturalny sposób życia nastolatków, poruszając przy tym w ciekawy i przyjemny sposób problemy jakie co dzień nas dotykają. Każdy może w mniejszym, czy większym stopniu utożsamić się z którymś z bohaterów. 
Poruszane są naprawdę odważne, kontrowersyjne i trudne kwestie takie jak np:
  • odmienna orientacja seksusalna
  • tolerancja
  • różnice kulturowe i religijne
  • zaburzenia odżywiania
  • niechciana ciąża
  • wykorzystywanie seksualne
  • problemy w związkach
  • relacje w grupie przyjaciół
  • gangi, przemoc i agresja
  • i wiele innych...
Do tego dla mnie dużym plusem jest długość odcinków, które przeważnie trwają w okolicach 20 minut.
Jeżeli nie słyszeliście o tym serialu, lub zastanawiacie się nad jego oglądnięciem, to serdecznie Wam go polecam.

A Wy już oglądaliście, zamierzacie, czy może jesteście kategorycznie na nie? 

PS na pewno pojawią się jeszcze jakieś posty o tym serialu, więc czekajcie :)
kliknij aby zaobserwować bloga

You Might Also Like

7 comment

  1. Słyszałam o tym serialu i mam zamiar zacząć go oglądać, ale muszę skończyć seriale, które aktualnie oglądam.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ja skończyłam już wszystkie sezony i z niecierpliwością czekam na 4! obserwuję :*
    nataliagozdur.blogspot.com ZAPRASZAM!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha troche czuje sie dziwnie kiedy nie obejrzalam ani jednego odcinka tego serialu. Mam wrazenie ze chyba juz kazdy ogladal

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się ostatnio wkręciłam w ten serial i poszły 3 sezony w 3 dni :) Jest tak cudownie zrobiony i wciągający, że ciężko oderwać od niego wzrok.
    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam tego serialu, ale jego tematyka wydaje mi się być naprawdę ciekawa. O ile oczywiście zostanie poruszona w interesujący sposób. Nie wiem czy teraz chciałoby mi się go oglądać, ale jako nastolatka z przyjemnością bym go obejrzała ;)
    Wspomniałaś coś o Breaking Bad, też go obejrzałam :) Ciężko było przejść przez pierwszy sezon, ale później było w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam, uwielbiam! Moim ulubionym sezonem jest sezon 2 :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dużo słyszałam o tym serialu dobrych rzeczy, więc postanowiłam spróbować i ja. Wyłączyłam po jakiś 3 minutach. I już więcej tam nie wracam, chyba nie trafił w mój gust.
    obserwuję
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń

♥ nie bawię się w obs za obs itp., więc nawet nie pytaj - i tak nie odpowiem, a tylko mnie zniechęcisz ♥
♥ zostaw w komentarzu link do siebie, jeśli twój blog mnie zainteresuje, to zostanę u Ciebie na dłużej! ♥
♥ staram się odwiedzić każdy blog/kanał na yt, który zostawiliście w komentarzu ♥
♥ każdy komentarz odnoszący się do posta jest dla mnie motywacją do dalszego pisania ♥

Translate

Szukaj na tym blogu

Popular Posts

Subscribe