#29 13 Reasons Why - nie wiem co myśleć...

5/15/2017

Znacie to uczucie, gdy w jednej chwili uważacie coś za spełniające wszystkie Wasze oczekiwania, a dosłownie sekundę później ta genialna rzecz przeistacza się w totalną porażkę?   Później oczywiście w niewyjaśniony sposób zachwyt wraca, by mógł znów niepostrzerzenie ulecieć...  I tak w kółko, nieskończoną ilość razy, aż całkowicie zgubicie się w swoim toku rozumowania...


Takie właśnie mieszane wrażenie wywarł na mnie dość świeży serial '13 Reasons Why', w oficjalnym tłumaczeniu '13 Powodów'.


Aby przybliżyć Wam problematykę tej produkcji, posłużę się opisem z filmwebu:
'Hannah Baker popełnia samobójstwo, a jej znajomy dostaje 13 kaset magnetofonowych, na których dziewczyna nagrała powody odebrania sobie życia.'

Zdecydowanie nie jest on wystarczająco dosadny, i nie pokazuje w żadnym stopniu tego, jakie będziemy mieć odczucia podczas oglądania serialu... Wydaje się on wręcz płytki, ale nie zniechęcajcie się na starcie :)
Emocji jest naprawdę wiele. 


Jeżeli lubisz filmy/seriale psychologiczne, myślę że jest to coś idealnego dla Ciebie. Może to dramaty przyciągają Cię swoją nadnaturalną siłą, tak jak mnie? Jeśli tak, to bez wątpliwości Cię zainteresuje.
Życie szkolne? Proszę bardzo.
Właściwie coś dla każdego, może z wyjątkiem komedii i science fiction. 


Tematyka jest niewątpliwie poważna. Klimat zbudowany jest w moim przekonaniu (a zupełnie nie znam się na filmach itp) bardzo dobrze. Gra aktorska też stoi na wysokim poziomie.
Podoba mi się to, że dzięki serialowi możemy zauważyć, jakie błędy w większym, czy mniejszym stopniu popełniamy właściwie wszyscy. 
Hanna jest niesamowicie wrażliwą osobą, wszystko bierze do siebie, choć przez większość czasu zupełnie tego po niej nie widać. Dobrze jest uświadomić sobie, że wśród nas na pewno znajdują się takie osoby. 


Co w takim razie mnie nie przekonuje?
Główny bohater jest taki hmm... 'opóźniony', 'przymulony' itp. Na początku ledwo z nim wytrzymywałam, ale nie martwcie się - da się do niego przyzwyczaić :)
Hanna jest niemalże heroiczną postacią. Widzimy tylko to, jak jest jej źle, jak zachowują się inni w stosunku do niej. Wydaje nam się, że inni są źli, a ona jedna dobra, co oczywiście po przemyśleniu nie jest prawdą. Tak jest na pierwszy rzut oka wykreowana. 


Nadal nie potrafię ocenić "13 Reasons Why", co Wy myślicie o tym serialu? Oglądaliście, może czytaliście książkę? 

You Might Also Like

4 comment

  1. Mnie jakoś ten serial nie przekonuje z jednego względu - bardzo długo się wszystko rozwija plus jest przygnębiający, oglądałam gorsze rzeczy - różne horrory i dokumenty, ale żaden mnie aż tak nie dołował jak ten serial.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam i polubiłam, myślę, że jeszcze raz go sobie obejrzę, żeby wszystko zrozumieć. Clay też na początku wydałam mi się przymulony, ale później go pokochałam.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię seriale, które mnie rozweselą a nie zdołują więc raczej nie będę go oglądać :/

    MÓJ BLOG-ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Serialu nie oglądałam, ale przeczytałam książkę. Niektóre powody wydawały mi się błahe. Ale uważam, że serial ten porusza ważną tematykę :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

♥ nie bawię się w obs za obs itp., więc nawet nie pytaj - i tak nie odpowiem, a tylko mnie zniechęcisz ♥
♥ zostaw w komentarzu link do siebie, jeśli twój blog mnie zainteresuje, to zostanę u Ciebie na dłużej! ♥
♥ staram się odwiedzić każdy blog/kanał na yt, który zostawiliście w komentarzu ♥
♥ każdy komentarz odnoszący się do posta jest dla mnie motywacją do dalszego pisania ♥

Translate

Szukaj na tym blogu

Popular Posts

Subscribe